Bab 5

Akma pulang ke kolej dgn perasaan yg sedikit gusar..''adoi...memang aku tak gemar betul dgn 'last 

word' mamat kereta tu...dukan kali terakhir?...aper ada hati nak aku langgar kereta dia lagi ke?'' dilla yg 

telah merebahkan diri ke katil sempat menoleh ke wajah akma, ''apahal yang kau macam ayam berak 

kapur ni akma?, teringat abg eh, mamat kereta ke?, aku tahu lah dia handsome, kenapa dah minat?'' 

pantas saja akma berpaling pada dilla,'' eh, kau jgn macam-macam dilla, aku tak suka lah, kau pun tahu 

aku ni mana boleh main cintan cintun ni, aku di larang dan aku sendiri tak minat!'' dilla hanya tesengeh, 

wajah bengis puan maimun menjelma di ruang mata nya, 'iskh ngeri' bungkam hati dilla.

Norman sedang bersandar di sofa empuk di ruang tamu milik keluarganya. mata nya tepat memandang 

kipas yang berputar laju, selaju fikirannya memikirkan wajah comel milik gadis kolej yang keanak-

anakan itu.' macam mana nak jumpa lagi awek ni, walaupun baru aje jumpa, tapi nak jumpa lagi, 

macam mana nak buat, boleh tak kalau aku buat2 dia langgar kereta aku lagi?'' Norman tersenyum 

sendiri, 'bernas!' terus dia bangun sambil mencapai kunci keretanya, bukan untuk mencari akma, bukan, 

itu kerja kurang bernas, dia hanya mahu ke bilik mandi, maghrib sudah mahu habis!.